Kommenteissa vähän kyseltiin, että mikä ihme tuo biscornu oikein on. Nimitys tullennee tuon työn muodosta. Biscornu ommellaan niin, että kaksi neliötä ommellaan yhteen, mutta ompelu aloitetaan niin, että toisen neliön kulma tulee toisen neliön sivun keskelle. Varmasti netistä löytyy ohjeita, vaikka hakusanoilla how to sew biscornu. Mihin tuota sitten käytetään? Itse en ole törmännyt muihin käyttötarkoituksiin kuin saksikoristeeseen ja miksei sitä voi käyttää vaikka neulatyynynäkin. Ehkä enemmän asiasta tietävät voivat jättää kommenttia tännekin?

 

In the comment section people have asked me what is biscornu. Maybe someone who knows better than me could leave a comment to me but I think the name comes from the shape. The biscornu is sewed so that the two squares are sewn together so that the other squares corner is in the middle of other squares middlepoint in the edge. There are sewing instructions in several places I think so you can google them. What about the purpose of the biscornu then? I have seen these as scissor fobs but why not use it as a pincushion as well. Does anyone know other purposes?